Kuinka tehdä lapsen korkeakouluopetusta enemmän hauskaa

”Olen sairas koulusta. Koulu on tylsää. Koulu vie aikaa hauskanpitoon! ”Kuinka monta kertaa vanhemmat kuullut lapsen lausua yhden näistä kommentista lukiostaan ​​tai kuunnellut lapsen valituksia ja tekosyitä siitä, miksi hän ei tarvitse koulua? Lapset ja koulu näyttävät olevan rakkaus- / viha-suhdetta. Joko lapset rakastavat koulua tai he halveksivat sitä. Kun lapset kypsyvät nuoriin aikuisiin, rakkaus / viha-suhde näyttää lisääntyvän työ- ja aktiivisuuskuormituksen kasvaessa. Usein, kun oppilaat pääsevät lukioon, he näyttävät näkevän koulunkäynnin enemmän työtä kuin hauskaa. Näiden kielteisten tunteiden torjumiseksi seuraavat ovat muutamia tapoja, joilla vanhemmat voivat tehdä lastensa kristillisestä lukiokoulutuksesta hauskempaa ja menestyvää:

Poista pelko: Lukio voi olla jännittävä, mutta pelottava siirtyminen vanhemmille ja opiskelijoille. Opiskelijat eivät ole täysin tietoisia odotuksista, ja vanhemmat tietävät, mitä sosiaalisia kysymyksiä ja kiusauksia heidän oppilaansa kohtaavat. Monissa tapauksissa kouluongelmien ratkaiseminen edellyttää ongelmien poistamista luokkahuoneen ulkopuolella. Opiskelijoiden täytyy tuntea itsensä turvalliseksi ja luottavaisesti heidän koulutukseen ja kotitöihin, ja vanhempien on rakennettava opiskelijoidensa luottamusta kannustamalla ja tukemalla heitä. Vanhemmat voivat muistuttaa nuorilleen Jumalan loputtomia lupauksia siitä, että he ovat aina siellä kuuntelemassa. Psalmi 34: 4 sanoo: ”Minä etsin Herraa, ja hän kuuli minut ja antoi minulle kaiken pelon.” Vanhempien on myös oltava heidän teini-ikäistensa käytettävissä auttamaan lapsia keskittymään muihin tunteisiin kuin pelkoon. Kun oppilaat voivat voittaa pelkonsa, he voivat nauttia kokonaan korkeakoulujen kokemuksista.

Ole mukana: Vankka lukion koulutus keskittyy osallistumiseen sekä opiskelijoille että vanhemmille. Vanhempien on osallistuttava aktiivisesti teini-ikäisten koulutukseen, ja opiskelijoiden on osallistuttava harjoittelun ulkopuolisiin toimintoihin ja suunniteltava koulutusuransa. Vanhemmat voivat auttaa oppilaita valitsemaan sopivia luokkia ja aktiviteetteja ilmoittamalla lapsilleen vahvuuksia ja rakentamalla heidän luonteensa. Vanhempien on myös autettava oppilaita asettamaan tavoitteita ja auttamaan heitä saavuttamaan nämä tavoitteet, joten lapsia ei jää jäljelle. Opiskelijoiden täytyy tuntea tukensa ja heidän on varmistettava, että heidän vanhempansa viihdyttävät heitä. Vanhempien on myös oltava mukana lapsen koulutuksessa, ja heidän tulisi yrittää tarjota vapaaehtoistyötä koulussa. Aito kiinnostus ja innostus tarjoavat opiskelijoille luottamusta ja kannustusta yrittääkseen tehdä hyvin. Vanhempien on kuitenkin tiedettävä rajat heidän osallistumisessaan. Kaiken kaikkiaan, jos oppilaat ja vanhemmat osallistuvat enemmän ja työskentelevät yhdessä, lukion koulutus voi olla hauskaa ja jännittävää.

Hyödynnä teknologiaa: Mielenkiintoinen ja hauska tapa opettaa on integroituminen tekniikan opetussuunnitelmaan. Opiskelija rakastaa käytännön tekniikoita, joilla he voivat toteuttaa tietämystään konkreettisesti. Nykypäivän kulttuuri, sähköposti, internet ja matkapuhelimet ovat olennainen osa päivittäistä elämää. Samoin vanhemmat ja opettajat voivat hyödyntää teknologiaa elintärkeänä keinona pitää opiskelijat kiinnostuneina ja sitoutuneina. Vanhempien tulisi olla tietoisia arvokkaista koulutus-sivustoista ja kannustamaan oppilaitaan käyttämään tekniikkaa keinona kehittää ja vahvistaa heidän koulutustaan. Vanhempien on kuitenkin seurattava tarkasti, mitä heidän opiskelijat tekevät verkossa, joten Internetiä käytetään asianmukaisesti kekseliäisenä työkaluna. Tekniikan käyttö voi olla tehokas keino saada korkea-asteen koulutuksen elossa.

Vanhempien itsenäisyys: vanhempien on asetettava kohtuulliset rajat opiskelijoilleen. Vaikka oppilaat voivat vastustaa rajoja toisinaan, he ovat voimakas tapa osoittaa, että vanhemmat rakastavat ja hoitavat lapsiaan. Rajat ja seuraukset tarjoavat erinomaisen tavan opettaa opiskelijoilleen elinikäisiä oppitunteja ja valmistautua heidät itsenäisyyteen koulun ja kodin ulkopuolella. Jotta tehokkuus olisi kuitenkin välttämätöntä, seuraukset näiden rajojen ylittämiselle on oltava yhdenmukaisia. Kun rajat ja johdonmukaiset seuraukset on otettu käyttöön, vanhemmat voivat todella alkaa oppiaan valmistautumaan todelliseen maailmaan ja odottavat oppilaitaan suorittavan vastuun. Annettaessa oppilaiden vastuulla vanhemmat voivat sitten käyttää rajoja ja seurauksia, jotta lapset saavat sisäisen halunsa menestyä sekä koulutuksessa että elämässä.

Vaikka lukio voi olla hyvin ahdistunut aika opiskelijoille, vanhemmat voivat aktiivisesti vaikuttaa lapsen lukion kokemukseen. Poistamalla pelko, osallistuminen, teknologian hyödyntäminen ja itsenäisyyden vanhemmuuden vanhemmat voivat tehdä oppilaansa lukiokoulutuksesta positiivisen ja nautinnollisen kokemuksen.

About admin